Persbericht September 2017

Lees het onstaan en noodzaak van deze wedstrijd in Vlaanderen.

Verkiezing Schoonheidsspecialiste en Schoonheidssalon van het jaar 2018

Ontstaan en noodzaak

Sonar Media & PR, een PR-en communicatiekantoor onder andere gespecialiseerd in beauty en wellness en de vakwebsite www.beautybizz.be organiseren in 2017 voor de eerste keer de wedstrijd ‘Schoonheidsspecialiste / Schoonheidssalon van het Jaar.be 2018’ in Vlaanderen.  Deze Award-uitreiking heeft als doel het beroep schoonheidsspecialist in de spotlights te zetten en het imago van het beroep op te waarderen.  

In België is er vanuit de markt al meerdere malen het verzoek gekomen een dergelijk evenement op poten te zetten. Ronny van Cutsem; eigenaar van Sonar Media & PR en met een flinke dosis ervaring in de professionele beautybranche, vindt de tijd rijp. “Het concept heeft zich in Nederland bewezen, daar is deze wedstrijd binnen zeven jaar uitgegroeid tot een volwaardig evenement waar de hele schoonheidsbranche aanwezig is. Je merkt dat het winnen van een Award in de b-to-b sector de professionaliteit van het vak symboliseert. Daarnaast zie je ook dat lifestylemagazines steeds meer schrijven over dit soort activiteiten, resultaten en entourage van de schoonheidsspecialist en zo een positieve awareness rondom dit beroep realiseren.”

Deze unieke wedstrijd wordt  mede mogelijk gemaakt dankzij een heel aantal sponsors, zowel Belgische als Nederlandse bedrijven, uit de cosmetica- en beauty industrie en professioneel gecoacht door het PR-bedrijf Sonar Media & PR.

Verloop wedstrijd – twee categorieën

We zijn in eerste instantie op zoek naar iemand met een enorme passie voor het schoonheidsvak. Je haalt voldoening uit het mooier maken van je klanten en je hartje gaat sneller kloppen van de nieuwste innovaties in de sector. Verder vraagt het wedstrijdreglement iemand met 3 jaar ervaring en je kan natuurlijk ook een vakdiploma voorleggen. Uiteraard dien je in Vlaanderen of Brussel te wonen.

Onder de noemer “Schoonheidsspecialiste van het jaar” zijn we op zoek naar een expert(e) die alleen werkt. Daarnaast is het belangrijk dat je eigen PR juist zit. Wat zijn jouw unieke factoren? Waarom moeten klanten voor jou kiezen? Waarom werk jij met je gekozen merken maar ook, wat kun je nog verbeteren en wat is je toekomstvisie?

In de categorie “Schoonheidssalon van het jaar” gaan we op zoek naar het beste salon dat personeel tewerk stelt. Als zaakvoerder van dit type salon weet jij als geen ander hoe je je kan onderscheiden van andere instituten. We beoordelen je niet alleen op je werkmethodes, je marketing en je visie maar ook op de manier waarop jij omgaat met je medewerkers.

Na het insturen van de specifieke vragenlijst reeds eerder in juni, heeft de vakjury twee volledige werkdagen deze zomer nodig gehad om alle kandidaturen uit te pluizen.

Op  18 september kwamen de 10 genomineerden samen tijdens een nominatiedag in Antwerpen om hun kandidatuur live voor te stellen aan deze vakjury.

Op 16 november is de feestelijke uitreikingsavond in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. 

Marketing campagne

Om de wedstrijd goed onder de aandacht te brengen van de schoonheidsspecialisten en de leveranciers, worden de print Beautybuzz mailings ingezet (september 2016 maart/september 2017) en wordt de vakbeurs Estetika (7 tot 9 oktober 2017 – Brusels Expo) als visuele drager gekozen om het concept uit te leggen.

Voor meer toelichting : ronny@sonarmedia of contacteer Ronny Van Cutsem – 0476 30 36 41.

Comments are closed