Persbericht – januari 2017

Word jij de ambassadrice
van onze sector ?

 

KERNWAARDEN en SLEUTELWOORDEN
Waar jullie zelf voor staan !

 

kennis – ervaring – vakkundigheid – opleiding – coaching – uitstraling – inzet – liefde voor het vak – spontaniteit – beroepsbekwaamheid –  vriendelijkheid – spontaniteit – hygiëne – stiptheid – innovatie – personeelsrespect

 

Met bovenstaande sleutelwoorden is de organisatie van de eerste Belgische verkiezing van Schoonheidsspecialiste/Schoonheidssalon van het jaar, begin januari goed van start gegaan.  De inschrijvingen zijn intussen volop lopend en dat nog tot eind maart.   Wie zijn kans wil wagen en het beroep in de picture wil zetten vindt alle nodige informatie terug op www.schoonheidsspecialiste-van-het-jaar.be.  Het ganse concept wordt uiteraard enkel mogelijk gemaakt dankzij een heel aantal sponsors (zowel Belgische als Nederlandse bedrijven) uit de cosmetica- en beauty industrie en professioneel gecoacht door het PR-bedrijf Sonar Media & PR.

 

Sponsors :

#Phyto5#BeautyEnergy#BeautyCodeCosmetics#Besko#Co88, #Cosmetyx#FootFetiche#GermainedeCapuccini#Guilldor#Kyvora,#Mineralogie,#Neoderma, #Biodroga, #Phytocure#Saisons, #VickyVermeirencoaching#Webdolfijn, #Mesoestetic …

 

Wie kan zich inschrijven voor Schoonheidsspecialist(e) van het jaar?

We zijn in eerste instantie op zoek naar iemand met een enorme passie voor het schoonheidsvak. Je haalt voldoening uit het mooier maken van je klanten en je hartje gaat sneller kloppen van de nieuwste innovaties in de sector.

Verder vraagt het wedstrijdreglement iemand met 3 jaar ervaring en je kan natuurlijk ook je vakdiploma voorleggen. Uiteraard dien je in Vlaanderen of Brussel te wonen.

Onder de noemer “Schoonheidsspecialiste van het jaar” zijn we op zoek naar een expert(e) die alleen werkt. Daarnaast is het belangrijk dat je eigen PR juist zit. Wat zijn jouw unieke factoren? Waarom moeten klanten voor jou kiezen? Waarom werk jij met je gekozen merken maar ook, wat kun je nog verbeteren en wat is je toekomstvisie?

Maar uiteraard moet die PR wel gesteund zijn op zaken die we kunnen meten.  In eerste instantie gebeurt dit aan de hand van de vragenlijst die je eind maart ontvangt, ben je tijdens de selectie nadien genomineerd dan word je uitgenodigd op de ‘Nominee -Day’ in september 2017.

Er wordt dus van buitenaf kritisch naar jou gekeken. Je leert je kwaliteiten en valkuilen beter inschatten en daar kan je alleen maar van leren en beter worden.  Blijf dus wel jezelf, je inschrijving moet uiteraard bij jouw persoonlijkheid en jouw manier van werken passen.

Is jouw salon het schoonheidssalon van het jaar?

In deze categorie gaan we op zoek naar het beste salon dat ook personeel tewerk stelt. Als zaakvoerder van dit type salon weet jij als geen ander hoe je je kan onderscheiden van andere instituten. We beoordelen je niet alleen op je werkmethodes, je marketing en je visie maar ook op de manier waarop jij omgaat met je medewerkers.

Ook hiervoor sturen we je in maart een specifieke vragenlijst toe, op die manier komt de jury te weten of het hele plaatje van je salon klopt. Ben je tijdens de selectie later genomineerd dan word je uitgenodigd op de ‘Nominee -Day’ in september 2017.

Voor de categorie Schoonheidssalon kan alleen de eigenaar en/of manager van het instituut zich inschrijven.   Zorg ook dat jouw medewerkers interactie hebben met jouw deelname, het is belangrijk dat zij jij ook steunen bij #sspvhj.

Wat verwachten we van beide categorieën?

Na je inschrijving verwachten we een volledig ingevulde vragenlijst. Op die basis beslissen we of je genomineerd bent en dus uitgenodigd bent op de Nominee-Day.

Op deze dag presenteer je je salon aan de jury (een presentatie is dus wel nodig!) en gaan we dieper in op je eerder ingevulde vragenlijst. Denk dus ook al eens na hoe je je presentatie zou aanpakken!

Prijzenpakket voor de winnaars

reclame in consumentenbladen – waardebons te besteden bij wellness-groothandels – beauty coaching pakket – opleiding/coaching social media beheer – begeleiding op het gebied van marketing en ondernemen –  redactionele verschijning in consumentenblad – … en nog vele zaken in de running.

www.schoonheidsspecialiste-van-het-jaar.be

www.schoonheidssalon-van-het-jaar.be

schoonheidsspecialiste van het jaar

Comments are closed.